KUNSTIG INTELLIGENS – ELLER BARE INTELLIGENS? – foredrag v/Kasper Westeraa

16. april - 19:00 - 21:30

Kunstig intelligens er et begreb, vi har hørt nævnt mange gange i de senere år. Men hvad er det , og er den kunstig, blot fordi den befinder sig inde i en computer? Denne aften vil Kasper Westeraa kort belyse AI og samtidigt gå bagom og se på, hvad Alice Bailey og Martinus har at sige om emnet.

Kunstig intelligens, (AI), er et fascinerende og hurtigt voksende område inden for teknologien. Det refererer til maskiner eller computersystemer, som er i stand til at udføre opgaver, der normalt kræver menneskelig intelligens, såsom billedgenkendelse, sprogforståelse og problemløsning. AI’s ‘kunstighed’ ligger i dens menneskeskabte natur og i dens evne til at efterligne eller endda overstige menneskelig tænkning og opførsel.
Det spændende ved AI er, hvordan den udfordrer vores traditionelle forståelse af intelligens og bevidsthed. AI giver os nye perspektiver på, hvad det vil sige at være ‘intelligent’ og rejser spørgsmålet om, hvor grænsen går mellem menneskelig og maskinel intelligens.
Samlet set åbner AI op for en verden af muligheder og spørgsmål, hvor teknologi, filosofi og spiritualitet mødes.

Denne aften vil vi dykke ned i disse emner, udforske AI’s essens og dets forhold til menneskelig bevidsthed samt undersøge, hvordan åndelige tænkere kan bidrage til vores forståelse af denne revolutionerende teknologi.

Kasper Westeraa er uddannet fysiker og har arbejdet som gymnasielærer, indtil han i 2019 gav sig til at læse til software-ingeniør. Han har studeret Martinus siden 2001 og teosofi siden 2014 og har holdt foredrag om disse emner i Teosofisk Forening Aalborg, Teosofisk Forening København og i Plantagehuset Thisted.

Foredraget bliver afholdt i TFK’s lokaler
Pris: 90/120 kr.for medlemmer/gæster.
Betaling: Beløbet betales ved indgangen.

#AI #kunstigintelligens

ID: 240416KWEffyTFK