En helbredelsestjeneste i LKK er på mange måder en dyb personlig ting – både for præsten og personen der ønsker den.
Selve ønsket om at få en helbredelsestjeneste, er i de indledende stadier den helt centrale ting – for ingen hverken kan, vil eller må påtvinge nogen noget.
Liberal Katolsk kirke er som alle Katolske kirker, bygget op på et åndeligt/mekanisk system der distribuerer energi – administreret af formbyggerne i naturen – devaerne eller englene.
Jeg vil i denne introduktion ikke gå ind i alle de teknikaliteter hele dette åndelige maskineri består af – men henvise til CW Leadbeaters bog der nu er oversat til dansk: Videnskaben om sakramenterne.
Selve ritualet sigter indledningsvist på at få personen op på tæerne – rent åndelig set. Denne øvelse er i virkeligheden temmelig svær – især for personer der ikke er vant til hverken kirkelige ritualer, eller det at skulle præstere noget ”åndeligt” på få minutter.
Forestiller man sig at man mentalt kan bevæge sig ”opad”, efterladende alle sine småligheder og menneskelige fejl, – men stå i sin egen ret og som det bedste man tror om sig selv, – så er man placeret det ideelle sted for at modtage den fulde energi i en helbredelsestjeneste.
Ritualet er derfor formet på en sådan måde, at man bliver hjulpet til at komme så ”højt op” som muligt – det er fra dette udsigtspunkt personen får det største udbytte af den ”nedsendte” energi
Ritualet
Præsten er via sin ordination koblet til et globalt katolsk system der kanaliserer energierne i sakramenterne.
PÅKALDELSEN
Når præsten indledningsvis starter med at påkalde den kristne treenighed, er det som at tænde for en computer, en radio, en bil eller hvad der nu ellers aktiveres.
Præsten medbringer vievand (hvis han ikke vælger at lave det foran deltagerne) der er forberedt inden tjenesten.
Dette vievand, der er en blanding af højmagnetiseret salt og vand, spiller en yderst central rolle i tjenesten.
Præsten sætter indledningsvist et mærke af vievand på personens pande for at englen der påkaldes et øjeblik senere, magnetisk kan forbinde sig med vedkommende.
Lokalet hvori man befinder sig, bestænkes derefter med det formål at forme en midlertidig æterisk afsondring fra den ydre verden – en slags indelukke eller kuppel hvori selve ceremonien foregår og som hæver energiniveauet indenfor.
PÅKALDELSEN AF ENGLEN
Ved sin ordination er præsten magnetisk forbundet med forskellige dele af den evolutionslinje vi kalder engle – heriblandt helbredende engle.
Han påkalder derfor disse engle som manifesterer sig i det forberedte rum/område. Præsten introducerer personen for englen, der kan se mærket på panden og således véd at lige dér, er vedkommende det drejer sig om.
CONFITEOR
Nu starter processen der er en forberedelse til at modtage selve healingen.
Ideen er at forsøge, midlertidigt, at forlade alle sine lavere aspekter for at komme så ”højt op” i sin egen bevidsthed og der modtage healingen.
Præsten læser nu en smuk og opbyggelig tekst op, på personens vegne. Denne tekst taler om at vi altid er urolige indtil vi finder hvile i Gud og beder om altid at blive set på med kærlighed trods vore vildfarelser osv. osv.
ABSOLUTION
Præsten giver herefter Absolutionen, populært kaldet syndsforladelsen.
Absolutionen har i LKK-regi ikke noget at gøre med at forladelse af synder. I kirkens øjne er de ”synder” man begår højst individuelle – og derfor defineret som handlinger man i virkeligheden er vokset fra at gøre.
Det er disse overtrædelser af egne bud, der giver personen oplevelsen af at have ”syndet”.
Den syndsbevidsthed man således pålægger sig selv har en negativ virkning på det elektrisk felt der omgiver den fysiske krop og som vi normalt kalder auraen.
Absolutions-energien genoplader dette elektriske felt, hvilket gør personen i stand til helt at absorbere de energier helbredelsestjenesten kanaliserer.
SALVNINGEN
I begyndelsen af Salvningen beder man om, at personen der om lidt skal modtage healingen, må have gavn af handlingen.
Denne formulering skal forstås således at LKK anerkender inkarnationsprincippet som en realitet og som følge deraf, har en forståelse af at alle nuværende fysiske, såvel som mentale tilstande, kan være et resultat af handlinger foretaget i tidligere liv og derfor karmiske.
Det skal forstås således at helbredelse ikke altid er positivt for den person der er nu kommet tilbage på det fysiske plan for at lære, eller høste konsekvenserne af handlinger foretaget i tidligere liv.
Kritikere vil selvfølgelig sig at så er man dækket ind når healingen ikke virker – men, so be it.
I det næste led af salvningsprocessen, påkaldes treenigheden kraftfuldt over personen med tre korstegn. Dette for at fjerne de sidste rester af negative elektriske strømninger der må have overlevet Absolutionen.
Herefter komme selve salvningen.
Den udføres med en speciel sygeolie, der er konsekreret af en biskop. Med denne olie tegner præsten et korstegn på personens pande.
Samtidig påkalder han ærkeenglen Rafaels kraft og energi. Denne Rafaels-kraft bruges af den i begyndelsen påkaldte engel til at forbinde personen med det sted, kraften om lidt skal komme fra – nemlig den guddommelige verden.
Herefter tegner præsten yderligere tre korstegn, et på halsen, et på issen og et i nakken.
Disse i alt fire korstegn markerer stederne hvor de æteriske centre sidder i hovedregionen – populært kaldet chakraer.
Markeringen betyder at centrene nu er åbne i et beskyttet miljø og klar til at modtage den nedstrømmende energi.
Præsten lægger derefter begge hænder på personens hoved og påkalder den helbredende kraft.
VELSIGNELSEN
Til sidst afsluttes helbredelsestjenesten med en universel velsignelse.
————————————————————————————————–
Det anbefales at man modtager tre helbredelsestjenester med et vist mellemrum, da det viser sig at man som deltager, den tredje gang, har forstået forløbet og derfor selv kan navigere i ritualet.
Erfaringen viser også, at det er muligt tredje gang at komme så langt “op”, at man fra det sted selv kan kommunikere med englen, tale sin sag og bede om det, der betyder allermest.
Det er gratis at deltage.