Lær astrologi 4 onsdage – den 20.04., 4.05., 25.05. og 8.06. – kl. 17.00-20.00.

LUKKET GRUPPE

Semester 2 – Modul 4

Modul 4 handler om aspekter og dværgplaneter. Vi vil se på aspekter fra Mars og Ceres til de øvrige planeter, samt fra Jupiter-Eris. Vi vil endvidere fokusere på Pluto og Eris som planeter samt gennemgå den indre vejs esoteriske udviklingssløjfe, der ligger i dværgplaneterne Eris, Makemake, Haumea og Ceres.

Kursuspris for modulet: 1.200/1.400 kr. medlem/gæst
Kun for deltagere, der har gået på semester 2, modul 3

Tilmelding og betaling: Foretages 1. dag ved starten af modulet. Billetter findes under begivenheden den 20. april.
Der er bindende tilmelding for de 4 onsdage.
MAX 20 deltagere

Undervisningen optages og deles i lukket gruppe med deltagerne.
Efter hver kursusgang får deltagerne tilsendt et link til dropbox.

Kurset lukkes på modul 4 efter første mødegang den 20.04.2022.

Catrine Håkansson er cand.mag. i fransk og spansk og har arbejdet som gymnasielærer i 19 år. Hun har taget flere astrologiuddannelser og er senest uddannet esoterisk astrolog hos Claus Houlberg, Astrologisk Akademi. Læs mere på www.Astropuls.com

Modul 4.1.

Den 20.4 Mars og Ceres i aspekt.
Den første gang på modul 4 vil vi se på de sidste to personlige planeter i aspekt til de øvrige planeter. Mars står bl.a. for vores energi og handlekraft samt de kvaliteter der skal til for, at vi er tilfredse med vores arbejde. Ceres har at gøre med vores sans for orden og kan fortælle os, hvad vi med fordel kan gøre mere af for at styrke vores karakterforædlingsproces, altså det vi ”høster” på ved at have gjort et godt forarbejde.

Modul 4.2

Den 4.05 Pluto.
Pluto handler om vilje og valg, magt og afmagt. Den er blevet kaldt vores indre diktator og bliver navnlig et problem, når der er noget, vi ikke vil. Et andet aspekt af Pluto er ønsket om kontrol, hvis tro følgesvend er angst. Pluto lærer os som den 2. tærskelvogter, at vores ego skal overgive sig til en højere vilje, så slipper angsten, og vi får adgang til at bruge de ressourcer, de nye dværgplaneter repræsenterer, på en konstruktiv måde.

Modul 4.3

Den 25.5. Aspekter Jupiter-Eris.
Her vil vi se på de ydre planeter i aspekt til hinanden. De ydre planeter har vi tilfælles med mennesker på samme årgang eller generation som os selv. De fortæller derfor både noget om den tid, vi er født i, samt hvor vi hver især udtrykker disse energier personligt.

Modul 4.4

Den 8.6 Eris. Dværgplaneter.
Eris er der, hvor vi kan opleve konflikter, kampe og stridigheder. Eris viser vores evne til at gennemskue en problemstilling og se essensen af en sag. Eris afslører sandheden, som barnet i Kejserens Nye Klæder, og skal vi gå den indre vej, må vi være hudløst ærlige der, hvor Eris står. Efterfølgende må vi kunne bære at stå alene, Makemake, og Haumea viser det område, vi kan give liv til. Ceres’ placering fortæller, hvad vi høster på qua det indre arbejde, vi har gjort.